dag 2 i sthlm

Ok, nu var det ju ett tag sen det var "andra dagen i sthlm" men jag tror jag ska komma ihåg vad vi hittade på. Så nu var det alltså fredag och vi gick upp ganska tidigt för att frossa i hotellfrukosten.. Men innan jag berättar vad som hände under dagen måste jag ju berätta vad som hände under natten! Som jag skrev i det förra inlägget så låg vi i sängen och mös nör jag skrev. När jag lagt ifrån mig mobilen skulle jag krypa tätt intill Admir, jag var på riktigt myshumör men det var ju bara det att det jag trodde var en dubbelsäng var inte det så sängarna gled isär och jag hamnade på golvet! Jag låg där inklämd och dubbelvikt mellan två sängar och skrattade så tårarna sprutade! Men jag fick iallafall det efterlängtade myset den natten för vi låg båda i en och samma 90-säng. Trångt men underbart!

Men iallafall, åter till fredagen. Efter frukosten gick vi tillbaka till hotellrummet och gjorde oss iordning för stan och när vi var redo gav vi oss ut på gatorna. Vi började med att gå hela Sveavägen upp till Plattan och kollade läget där. Sen vidare mot Drottninggatan och alla tvärgator där runtomkring och vi var även inne på Gallerian en runda. Hittade en mysig restaurang där vi passade på att luncha och jag har nog aldrig ätit godare sallad i hela mitt liv! När vi hade gått på stan i ca 4-5 timmar och fötterna värkte efter flera miljoner steg, jag skojar inte - vi gick flera mil den dagen, så fick vi för oss att gå till Gamla stan! Gå! Vi stannade till vid slottet (kallas det så?) på vägen dit och Admir var ju bara tvungen att gå upp dit där vakten stod och kika ut över vattet (bäcken, ån?). Det var ju bara det, för att ta sig upp dit var man tvungen att kämpa sig upp för en istäckt uppförsbacke. Jag lovar, det kändes att man hade ett arsle efter det! Haha.. När vi väl tagit oss ner igen så svängde vi av mot Gamla stan och fikade på ett urmysigt cafe i en gammal (1600-tal) källare. Kaffet var mumma och bra service, trist bara att det var så förbaskat kallt...! Jag ska ju erkänna att vi blev extremt slöa när vi satt där och njöt av kaffet. Och då slog det mig - vi ska gå tillbaka också.. Men det var bara till att bita i det sura äpplet, eller vad man nu brukar säga, och sätta den ena foten framför den andra och tillslut så kom vi ju hem! Vi slängde oss på sängen båda två och låg där helt stilla och tysta en sek.. Efter en stunds slapp så tog vi en dusch och sen gav vi oss ut igen. Letade restaurang i vad som kändes som en evighet. Men det var det värt för det var god mat även där! Och gott vin var det också. Men det räckte med ett glas för att vi skulle bli slöa och längta till sängen så det blev en tidig kväll den dagen... Men innan vi lade våra trötta huvuden på kuddarna hann vi med ett par drinkar i baren på hotellet..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0