första dagen i sthlm

Säger bara en sak - fy fan vad bussresan slet på kroppen! Allt gick bra... Kunde sova ett par timmar så det gick ganska fort men nu känner jag mig riktigt sliten. Admir är likadan. Eller så börjar vi helt enkels bli gamla. Haha... När vi kom fram t sthlm slogs vi lite om taxibilarna med alla andra som kom med bussarna precis då vi kom fram. Vi hade planerat att gå till hotellet från början man vi insåg ganska snabbt att vi fick ge upp den ideen. För det första visste vi inte riktgt vart vi skulle, för det andra så hade vi (läs jag) alldeles för mycker packning och för det tredje så var vägarna katastrofala! Så vi kastade oss in i en taxi och åkte mot hotellet... Väl där tog vi det lugnt en stund, duschade, gjorde oss iordning och mös lite. Sen gav vi oss ut på gatorna. Vi hade ingen aning om vart vi var och vilket håll vi skulle gå åt så jag haffade en snut utanför hotellet och kläckte ur mig "hej, åt vilket håll ligger centrum?". Haha ibland öppnar man käften innan man tänkt efter. Jag undrar vad han tänkte egentligen.. Men tryggt att veta att polisstationen ligger vägg i vägg med hotellet ;) Han pekade oss iallafall i rätt riktning och innan vi hann reagera var vi vid Sergels torg. Så vi gick och fönstarshoppade lite hand i hand och lyckan spred sig i hela kroppen <3 Vi hamnade tillslut på en mysig restaurang i närheten av hotellet. Dom hade både thaimat och sushi så då slog vi två flugor i en smäll, bästa sushin jag ätiti för övrigt.. Sen gick vi vidare för att kolla in kvarteren runt hotellet, det vill säga Sveavägen (sveagatan?!) och hittade ett urmysigt cafe och beställde in en monsterkaffe till admir (lägger upp bild en annan dag) och en iskaffe till mig... Är nu tillbaka på hotellet och myser lite i sängen. Så nu har jag inte tid att skriva mer ;) Skriver mer i morgon!

Puss och gull!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0