varför har vi läkare i detta land?!

Efter flera månaders hälsoproblem ger jag nu officiellt upp hoppet om sjukvården och ger mig själv en diagnos - jag är (nog) allergisk mot potatis och pasta. Eventuellt också ris. Vad nu det heter på fint läkarspråk?! Ajja. Jag har iallafall lekt läkare här hemma nu på sista tiden och hållit mig ifrån allt som har med detta att göra. Det är inte lätt ska jag be att få tala om! Efter flera veckors kött och sallad i hundratals olika former skriker kroppen efter vanlig kokt potatis! Men fram tills idag har jag kunnat stå emot frestelsen. Men som ni förstår så gick det nu inte längre. Mamma hade tagit med kroppkakor till mig som jag dumt nog stoppade i mig på lunchen! Och det får jag ju lida för nu! Magen är stor som en ballong, jag skojar inte, hade jag visat mig ute bland folk nu hade dom kommit fram och gratulerat mig för graviditeten! Och det är ju just en sådan kommentar man INTE vill höra..! Egentligen borde jag lägga ut en bild så ni fattar allvaret i situationen, men jag väljer att avstå...

Nee nu ska jag krypa ner under täcket och gömma mig själv och min "gravidmage" och hålla både tummar och tår för att svullnaden gått ner tills i morgon! Nattinatti <3

Kommentarer
Postat av: Marlene

Men sötan då! Kan du inte säga till läkaren att du blir sån här av potatis. Det borde väl finnas några anti-tabletter, precis som det gör med laktos. Så du KAN äta det någon gång ibland o ta en tablett för att slippa svullnaden. Tycker synd om dig.. Men jag förstår dig, kroppkakor gör man mycket för. Love you!

2011-01-24 @ 23:40:43
URL: http://marlenejansson.blogg.se/
Postat av: erica

Dom har testat mig för en himla massa men inga tester visar att jag är allergisk. Men ska ringa och be om att få göra testerna igen! Måste ändå på återbesök för min sköldkörtel.. Då kan man ju passa på att slå två flugor i en smäll ;-)

2011-01-24 @ 23:57:27
URL: http://ericagust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0