glömma & förlåta

Att kunna ta emot en ursäkt är en viktig egenskap.. Men det är något jag personligen har väldigt svårt för. Ett förlåt är så lätt att säga. Ett förlåt är ju bara ett ord... Men för att kunna växa som människa och gå vidare här i livet så måste jag lära mig att acceptera en ursäkt! Så det är precis vad jag ska göra nu. Jag ska förlåta de misstag som begåtts, jag ska acceptera ursäkten och jag ska lita på att personen i fråga förstår innebörden i ordet förlåt. Och att det är en ärlig och uppriktig ursäkt.
Men att glömma, det är uteslutet, än så länge.. Och enligt mina egna erfarenheter så kan man aldrig glömma - men man kan lära sig att leva med det. Och för att göra det så måste man först förlåta..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0