2012.04.03 (drick mycket vatten!!)

Jaa, man ska ju tydligen det. Men jag har så svårt för det! Jag kan gå en hel dag (ibland flera dagar) utan en droppe vatten! Om jag inte tränar vill säga.. Jag vet inte riktigt hur jag ska bli av med denna "fula vana"..? Jag vet ju att jag måste! Några tips?

Därför ska du dricka vatten;
- det renar kroppen. Vatten behövs för kroppens naturliga rening. Vatten forslar bort gifter (toxiner) och förbränningsprodukter av olika slag genom kroppens reningsorgan.
- det optimerar näringstillförseln och syretillförseln till cellerna, reglering av kroppstemperaturen, blodets transport och kroppens PH-värde.
- det håller alla organ mm. vid full hälsa. Vatten behövs för att kroppens ska fungera optimalt, levern, njurarna, matsmältningen, lederna mm.
- det förbättrar koncentrationsförmågan och uthålligheten
- det behövs för kroppens och musklernas återhämtning vid fysisk träning.
- det förbättrar energiupptaget och förbränningen av kalorier.
- det ökar mättnadskänslan, minskar hungern. Drick exempelvis 2 glas vatten innan måltid.
- det minskar effekterna av stress och trötthet.
- det ger naturlig skönhet för kroppen, är bra för hud och hår.

Försök dricka ca 1,5 liter vatten per dag!

För låg vattenkonsumtion kan bland annat leda till förstoppning, muntorrhet, trötthet, sämre intellekt, koncentrationsförmåga, och prestationsförmåga. Vätskebrist försämrar även fettförbränningen och försämrar muskeluppbyggnaden i kroppen samt bryter ner muskler.

Vid 10 % vattenbrist drabbas du lätt av värmeslag, 20 % vattenbrist leder till uttorkning av kroppen och tillsist död.

Så drick nu, drick :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0