2012.04.13 (fredag den trettonde)

Är ni skrockfulla? Inte jag, inte speciellt iallafall. Jag tror till exempel inte att det betyder otur att gå under en stege, men jag gör det ändå inte. Jag tror heller inte på sju års otur/olycka om man slår sönder en spegel, men det hugger till i magen när jag råkar tappa en. Och idag ska det alltså vara en otursdag. Hela dagen. Bara för att det råkar vara fredag och den 13:e samtidigt. Men jag kan inte minnas att det hänt något dåligt under någon utav alla fredag den 13:e under mitt snart 25 årt långa liv. Men jag har det ändå i bakhuvudet... Är det för att vi är uppväxta med "rädslan" över dessa otursfenomen? Är det bara påhitt? Eller ligger det någon konkret fakta bakom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0