2012.02.07 (tappa inte fokus)

Det var ett tag sen som jag kunde säga att allt känns bra, att allt är precis som det ska. Att jag är lycklig. Missförstå mig inte, jag har inte varit olycklig, absolut inte! Men de problem och motgångar som funnits i mitt liv har tagit över allt det positiva... Fram till nu.

Jag har tidigare varit rädd för det förflutna samtidigt som jag har fruktat framtiden. Jag har sökt svaren innan frågan ens existerar. Jag har sett konsekvenserna av något som inte ens hänt ännu.. Men nu kan jag äntligen se allt med andra ögon, jag kan se det ur ett annat perspektiv, en annan vinkel. Det har tagit lång, lång tid att komma hit, där jag är idag. Jag är inte i mål än, men jag är på god väg. Jag är påväg in i nuet.. Jag gör mitt allt för att inte haka upp mig på vad som hände igår och det som kan hända i morgon. Det blir som det blir. Och om några av mina val för med sig konsekvenser, så tar jag tag i det då. Jag börjar inse att jag inte kan påverka något som ännu inte hänt och jag kan inte se in i framtiden..! Jag tänker inte vara rädd för att leva längre. Jag tänker inte låta rädsla och oro forma och kontrollera mitt liv..

Det finns två saker som jag fruktar mest i mitt liv. Men jag vet att jag inte kan påverka något utav det. Så är det värt min energi, mina tankar, min oro och ångest? Nej! Så jag tror jag lägger ner det i en låda, slänger på locket, spikar igen och gömmer det under sängen. Blir jag tvingad att plocka fram det i framtiden så får jag väl ta tag i det då. Men nu kan det ligga där, bortglömt och samla damm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0