2012.03.15 (mat och träning)

På jobbet får man helt enkelt göra det bästa utav det man har.. Vanligtvis så stannar jag till på Ica på morgonen och köper med mig det som jag behöver i matväg under dagen. Men eftersom att jag tog en omväg hit idag så kom jag från fel håll, så någon bra matplanering blev det helt enkelt inte idag. Inte alls. Middagen blev väl inte den bästa, så för att kompensera så hoppade jag
över lunchen och åt en lite tidigare middag än vanligt. Och under kvällen blev det bara något lätt. Och trots denna "missen" så har jag ändå inte överstigit mitt dagliga kaloriintag. Med lite fantasi så löser sig allt ändå!

8.00: En timmes promenad till jobbet.
Frukost 9.30 Två kokta ägg på knäckebröd (sport), den ena med kaviar och den andra med majonäs, en kopp kaffe.
Mellanmål 12.00: Ett äpple och en kopp kaffe.
Middag 15.45:Två stekta ägg med lite ketchup och pommes (ca 150g) gjorda i ugn (endast 130-140kcal/100g tillskillnad från friterad pommes som innehåller strax under 500kcal/100g!) och ett glas vatten.
Kvällsfika 21.00: Ett stort glas vatten, en kopp te, lite vindruvor och ett par smörgåsrån med lite smör.
Kvällspromenad: 30 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0